Fokus har været
på at opfriske Anturas visuelle udtryk for både virksomheden og produktet. Som
grundlag for branding-arbejdet har Antura interviewet kunder, partnere og
medarbejdere. Den nye grafiske profil er moderne og strømlinet med det formål
at skabe et samlet indtryk af Antura. Sammen med lyse grundfarver skaber de
lilla og lyserøde brandfarver et blødere udtryk, der indikerer fremskridt.
Logoet er blevet opdateret med en ny form og farveskema for at forbedre
synlighed og genkendelse, mens det nye symbol afspejler Anturas vision med
fokus på formål. Sammen med lanceringen af den nye grafiske profil har Antura
også lanceret en ny hjemmeside.
Produktet
I flere år har Antura arbejdet på at modernisere brugergrænsefladen for at
forbedre brugeroplevelsen og opnå et mere appellerende design. Referencegrupper
bestående af Anturas kunder har været involveret i processen for at sikre, at værktøjet
lever op til deres høje forventninger på området. Som en del af den nye
brugergrænseflade er Anturas nye grafiske profil blevet implementeret i hele
systemet.
Produktnavnet
Antura Projects bliver til Antura
Med lanceringen af den nye brugergrænseflade bliver det tidligere produktnavn
"Antura Projects" erstattet af "Antura". Dette betyder, at
både virksomheden og produktet nu deler det samme navn, hvilket forenkler
kommunikationen med kunderne, da de fleste allerede har omtalt produktet som
Antura.
Branding-arbejdet
og udviklingen af Anturas nye hjemmeside er blevet udført i samarbejde med
branding- og kommunikationsbureauet Wonderbrand. Den nye grafiske profil og
Anturas nye brugergrænseflade er blevet præsenteret og lanceret på Anturas årlige kundeevent,
Antura Day, den 3. maj på Nalen i Stockholm.
−Vi er meget
stolte over at præsentere vores nye grafiske profil. Det nye design
repræsenterer vores engagement i at forbedre kundeoplevelsen og styrke vores
brandidentitet. Det vil også styrke Anturas position som en af de mest
pålidelige og innovative aktører i branchen, siger Mattias Andersson,
administrerende direktør for Antura.